Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.
Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.
Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.
04. studeni 2012.
Sa sjednice Općinskog vijeća
Problem autobusne linije za Mrkopalj – pod povećalom
Na 32. sjednici Općinskog vijeća Mrkoplja najveći problem bio je financiranje javnog linijskog prijevoza na području Gorskog kotara. Naime, 15. listopada koncesionar »Autotrans« iz Rijeke ukinuo je neke lokalne linije, među kojima i onu iz Mrkoplja zbog iskazanih gubitaka poslovanja po tim linijama.
Nakon što je Županija ukinula subvencije za lokalni linijski prijevoz, lokalne uprave nisu u mogućnosti same snositi trošak sufinanciranja spomenutih linija, koje čak i uz spomenuto sufinanciranje još uvijek iskazuju gubitak od oko 2 milijuna kuna.
Tvrtka »Autotrans« u pravilu vozi prazne autobuse na nekim relacijama i jasno se može zaključiti otkud toliki gubitak na linijama. Za usporedbu u siječnju u razdoblju od 22 dana prevezeno je ukupno 11 putnika, a u pola godine jedva nešto preko stotinu.
Osnovana je i radna skupina goranskih Gradova i Općina koja bi trebala predočiti relevantne podatke o tom problemu, te bi se na temelju takvih podataka pristupilo rješavanju nastale situacije. Za sada jedina kalkulacija je ona »Autotransa«, a to poduzeće nije dostavljalo mjesečne izvještaje o isplativosti linija koje su po Ugovoru bili dužni dostavljati, pa i to ostavlja dozu sumnje.
Vijeće je stoga odlučilo da je 15. listopad isto tako dan kada će Općina Mrkopalj prestati uplaćivati mjesečnu partecipaciju od 11.000 kuna. Isto tako Vijeće je svjesno da je korijen problema dubok i da nema lakog rješenja za nastalu situaciju te će nastojati pronaći alternativno rješenje u vidu kombi prijevoza, taxi službe ili nešto slično, kako bi žitelji Mrkoplja i dalje imali vezu prema Delnicama, a onda i dalje, no i za to je potrebna studija isplativosti. I žitelji Mrkoplja trebaju biti svjesni da bez putnika ne može biti niti isplativih linija, pa bez obzira koliko nužne one bile.
Za sada ostaje linija Rijeka – Lokve – Mrkopalj – Delnice, no, postavlja se pitanje do kada?
Zemljišne zajednice
Na istoj sjednici podržano je i donošenje prijedloga o Izmjenama i dopunama Zakona o naknadi za oduzetu imovinu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine, a vezano uz zemljišne zajednice.
Općinsko vijeće pridružuje se javnom zahtjevu ovlaštenika i nasljednika zemljišnih zajednica za omogućavanjem pravednog, zakonitog i dosljednog povrata oduzete imovine zemljišnih zajednica, a koje su oduzete Zakonom o proglašenju zemljišnih zajednica te krajiških imovina općenarodnom imovinom od 15. travnja 1974. godine.
A i objekt pod »Čelimbašom« koji je bio na korištenju »Škole mira« vraća se u posjed Općine za što je imenovana komisija u sastavu: M. Matijašić, F. Tadejević i M. Blašković.
Štete od divljih svinja
Ponovno je pokrenuto pitanje o sanaciji ceste od Brestove Drage prema Bukovcu, prići će se izmjeni Prostornog plana za Poslovnu zonu kako bi se omogućila poslovna ulaganja, odnosno gradnja novih poslovnih objekata.
Goruća tema je i problem stočarstva. Naime dugotrajne suše i divlje životinje uzele su danak stočarima. I ono malo hrane odnijela su krda divljih svinja koja nekontrolirano jure pašnjacima pripremljenim za stoku. Procjenjuje se da šteta uzrokovana samo sušom za cijelu Županiju iznosi oko 7 milijuna kuna. Apelira se na pomoć »Hrvatskih šuma« i Lovačkih društava za uređenjem lovišta ne bi li se smanjila barem šteta od divljih životinja.