• Home   • Novosti   • Informator   • Dokumenti i odluke   • Natječaji   • O Mrkoplju   • Kontakt

VRIJEME DANAS

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

"Šume pjevaju"

0km - 6km Mrkopalj (824m) - Begovo Razdolje (1078m)
Iz centra Mrkoplja (Place) kreće se u pravcu istoka prema Begovom Razdolju. Nakon prvog km dolazi se na križanje te se skreće desno gdje se nakon blage uzbrdice - 1 km s desne strane pruža pogled na cijeli Mrkopaljski kraj. Kreće se dalje te se nakon svladavanja uspona od 3 km dolazi do najvišeg naseljenog mjesta u Hrvatskoj - Begovog Razdolja (1078 km). U središtu Begovog Razdolja nalazi se hotel "Jastreb", objekt pogodan za okrijepu vodom i opskrbu hranom. S desne strane nalazi se skijaška vučnica dužine 400 m.
6 km - 12,6 km - 18,6 km Begovo Razdolje (1078 m) - Vrbovska poljana (1200 m) - za Vrelo HOC "Bjelolasica"
Nastavlja se asfaltnim putem 1,7 km i tako dolazi do križanja gdje se skreće desno na početak makadama i prati se markacija koja vodi na Bjelolasicu. Lagani uspon koji je okružen bukovom šumom vodi do Duge poljane (1100 m), pa do najviše točke te staze Vrbovske poljane (1200 m). Dolazi se na križanje i skreće se na lijevo gdje se put nastavlja prema podnožju Bjelolasice (desno put vodi do planinarske kuće Janjčarice 1236 m). Lagana nizbrdica - 5 km vodi do križanja (Vrata ili Marin grob) koji se lijevo spušta na HOC Bjelolasica u Vrelu (621 m), treba ići desno prema Samarskim stijenama te natrag prema Mrkoplju.

18,6 km - 21,4 km - 24 km Vrata (1100 m) - Samarske stijene - kuća na Plani
24 km - 29 km - 31,8 km Kuća na Plani - lovačka čeka - Matić poljanja (1033 m)
Nakon kratkog odmora vožnja se nastavlja ravno i nakon - 4,4 km dolazi se do Crnog jezera (ime je dobilo po tome što ga okružuje šuma crnogorice). Kreće se naprijed, izlazi iz šume gdje se pruža pogled na 3 km-sku Matić poljanu. S desne strane je lovačka čeka, a kolnim putem desno može se doći do planinarske kuće na Janjčarici. Put nas vodi i može se tek sada osjetiti sunce s obzirom da se prošlo najveći dio puta kroz gustu, hladnu šumu. Prelaskom 2/3 poljane dolazi se do memorijalnog područja na kojem se nalazi 26 kamenova koji predstavljaju 26 boraca koji su u veljači 1944. g. izginuli u snježnoj mečavi. Kod križanja kraj spomenika desno - 3 km se ide za Begovo Razdolje, a treba nastaviti ravno naprijed i tako doći do kraja Matić poljane (1033 m (tzv. Žlibe) 31,8 km - 34,4 km - 38,1 km Matić poljana (1033 m) - dom u Tuku 875 m) - Mrkopalj (824 m)
Na kraju Matić poljane skrećemo desno na križanju i dugim spustom - 3 km dolazi se na asfalt i do planinarskog doma "Bijele stijene" u Tuku (ako se na križanju na Matić poljani skrene lijevo može se pratiti staza plave boje Mrkopalj - Tuk - Matić poljana - cesta Novi Vinodolski - Mrkopalj, i produžuje se staza za još 16-ak km). U planinarskom domu može se pojesti i popiti, a kasnije nastaviti blagim spustom do kotline u kojoj se smjestio Mrkopalj. Na samom ulasku u mjesto nalazi se pilana, a na slijedećem križanju skreće se desno kako bi se došlo do centra Mrkoplja (od kuda se i kreće).

"Široka draga"

0 km - 3,7 km - 6,3 km Mrkopalj (824 m) - Tuk (875 m) - Matić poljana (1033 m)
Kreće se od križanja u središtu Mrkoplja otkuda put vodi na desno prema Tuku kroz ulicu Novi varoš. Na drugom križanju skreće se lijevo i mimo pilane asfaltnom cestom kroz Mrkopaljsko polje dolazi se do planinarskog doma u Tuku (875 m). Od planinarskog doma dalje se ide uzbrdo asfaltnom cestom (2 km), a kasnije makadamom (1,5 km) do vrha uspona - Matić poljana (1033 m). 6,3 km - 12,3 km - 22 km Matić poljana (1033 m) - cesta Mrkopalj-Novi Vinodolski (980 m) - Mrkopalj (824 m)
Skreće se desno i prolazi se rubom gdje nakon 1 km treba ući u crnogoričnu šumu. Nastavlja se ravno i uskim putem koji je okružen stijenama dolazi se do križanja - 12,3 km (cesta Mrkopalj-Novi Vinodolski, područja koje se zove Široka draga). Skreće se desno i na 980 m nadmorske visine vozi se još 6,4 km i dolazi se do križanja koje lijevo vodi za Brestovu dragu. Treba nastaviti ravno, izaći iz šume i po asfaltnoj cesti doći u podnožje Čelimbaše. Dolazi se do križanja, ide se ravno Školskom ulicom - 500 m, skreće se desno pa nakon 100 m lijevo. Tu se Školska ulica spaja sa ulicom Novi varoš i tako se dolazi do centra Mrkoplja.

"Vrelo"

0 km - 6 km - 19,1 km - 27,8 km Mrkopalj (824 m) - Begovo Razdolje (1076 m) - "Veliko duboko"
Polazi se iz centra Mrkoplja (824 m) kroz ulicu Stari kraj te nakon prvog km skreće se desno. Nakon 5 km asfaltnog uspona ulazi se u Begovo Razdolje - naseljeno mjesto na najvišoj nadmorskoj visini u Hrvatskoj. Na kraju mjesta počinje makadam gdje se skreće lijevo, te se kraćim usponom dolazi do najviše točke staze (1125 m) - visoravan Mlačice. Sada se treba spustiti dugačkim spustom sve do Velikog dubokog. Nakon prijeđenih 10,3 km skreće se desno i vožnja se nastavlja ravno i na 11,1 km je križanje na kojem se ide lijevo (desno za Žutu poljanu), na 13,7 km ide se oštro desno za 180 stupnjeva. Nakon sempertina na 19,1 km dolazi se u Veliko duboko.

19,1 km - 27,8 km "Veliko duboko" - HOC "Bjelolasica" Vrelo (621 m)
Iz Velikog dubokog kreće se na posljednji uspon dužine - 3 km do prijevoja gdje se s lijeve strane nalazi kuća. Odmah poslije kuće je skretanje (lijevo za Ravnu goru-22 km), treba ići desno i spustiti se - 4,8 km sempertinama do Vrela (621 m). Na ulasku u Vrelo prelazi se riječica gdje počinje asfalt i nakon 1 km ulazi se na lijevo u Olimpijsko naselje "Bjelolasica" - 27,8 km. To je mjesto pogodno za odmor, okrijepu te obnovu zaliha vode i hrane za daljni put prema Mrkoplju.

27,8 km - 31,8 km - 18,6 km ili 19,5 km HOC "Bjelolasica" (621 m) - Jasenak (637 m) - Vrata - Mrkopalj (preko Begovog Razdolja ili preko Tuka)
Na izlasku iz HOC skreće se lijevo - 4 km prema Jasenku. U centru Jasenka skreće se desno i nakon prijeđenih 2,5 km skreće se opet desno na makadam. Tu počinje dug i težak uspon - 9 km do Vrata ili Marina groba. Kada se dođe na križanje može se ići lijevo kuda put vodi preko Matić poljane i Tuka, a desno preko Vrbovske poljane i Begovog Razdolja za Mrkopalj.

"Rudine"

0 km - 8,6 km Mrkopalj (824 m) - Rudine (970 m)
Iz centra Mrkoplja skreće se desno, vozi se ravno 500-tinjak m gdje se ide opet na desno uskom asfaltnom cestom prema kamenolomu gdje počinje uspon. Na kraju uspona prestaje asfalt i počinje makadam. Laganim spustom 1,5 km dolazi se na križanje gdje se skreće desno na kolni put i nakon 4,3 km vožnje na drugom križanju dolazi se na cestu - desno koja vodi za Brestovu Dragu 3 km.

11,6 km - 15,1 km - 22,2 km Brestova Draga (1044 m) - Bukovac (704 m) - Mrkopalj (824 m)
Ulazi se u mjesto i na spajanju makadama i asfalta skreće se lijevo. Nakon 20 m desno ponovno na makadam i dugim spustom 3,5 km izlazi se na cestu Delnice-Mrkopalj. Skreće se desno i vožnju se nastavlja prema Bukovcu Sungerskom - 1 km. Izlazi se iz šume i desno se nastavlja prema Sungeru - 4 km i Mrkoplju - 8 km otkuda staza i kreće.